RETRAT. Acrílic i tinta sobre paper muntat en bastidor. 130×97 cm.
Primer de tot, unes taques aleatòries de colors acrílics que omplin tot el quadre. A continuació, més taques a l’atzar, aquesta vegada amb tinta xinesa aplicada amb draps, gases i esquitxant. Fins aquí la preparació del fons.
Després, amb tinta i plomí, s’elabora tota una filigrana a base de resseguir o prolongar les formes casuals anteriors de tinta i de pintura.
Ara és com si hi hagués dos estrats, ja que una trama lineal vibra per damunt d’una superfície de caràcter pictòric. Però aquesta és visualment més potent, de manera que s’imposa sobre l’altra, poc perceptible a distància. L’efecte global és el d’una abstracció sense forma.
Si mirem detingudament aquest embolic de taques i línies buscant-hi “coses” no trigarem a veure figures humanes, plantes, animals i objectes diversos. Caldrà triar allò més interessant i remarcar-ho amb tinta i plomí.
Un cop definit el dibuix, deixem de banda la tinta i tornem a l’acrílic, que ara treballem amb molta cura perquè el quadre vagi apareixent en conjunt, tenint en compte la totalitat de l’obra, al mateix temps que hi anem concretant els detalls a poc a poc.
En síntesi, aquest ha estat el procés d’execució d’aquest retrat inventat.